۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید در واقع انجام فرایند بهینه سازی سایت از طریق سئو کلاه سفید می باشد . الان احتمالاً از خود می‌پرسید: "اما من چگونه قرار است راهکارهای سئو اصولی را بشناسم؟". خب، این دقیقاً موضوع مقاله ای است که در حال مطالعه آن هستید. برای آنکه بتوانید به تدریج رتبه گوگل خود را ارتقا دهید، کافی است چند دقیقه در روز را به پیاده‌سازی یکی از روش های سئو کلاه سفید که در اینجا معرفی خواهیم کرد بکنید. ما مطئنیم که این روش‌ها، که توسط همکار خارجی ما یعنی بک لینکو معرفی شده‌اند، می‌توانند تاثیر خوبی در رنک گوگل شما داشته باشند. (البته باید بدانید که برخی از این روش‌ها چندان در زبان فارسی کاربرد نداشتند و بنابراین، آنها را کمی تغییر دادیم.)

 

ولی قبل از شروع بد نیست اگر کمی در مورد سئو کلاه سفید توضیح بدهیم. سئوی کلاه سفید درواقع بهترین، ماندگارترین و بی‌خطرترین روش سئوست. روشی که تنها و تنها با پیروی از دستورات و قوانین موتورهای جستجوگر و در طولانی‌مدت منجر به نتیجه می‌شود. اگر الان نگران واژه طولانی‌مدت در جمله قبلی من هستید، باید بدانید که تمام روش‌های درست سئو برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان دارند و تنها روش‌های نادرست و اسپم هستند که می‌توانند یک نتیجه کوتاه‌مدت به شما ارائه دهند. اما در طولانی‌مدت چیزی جز ضرر برایتان نخواهند داشت. این روش‌های نادرست در جهان بازاریابی دیجیتال با نام سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند و به هیچ‌وجه به کسی توصیه نمی‌شوند. البته یک روش دیگر به نام سئو کلاه خاکستری هم وجود دارد که چیزی بین این دو است.

ما در مقالات بعدی خود به طور مفصل در مورد این سه روش صحبت خواهیم کرد. اما فعلاً بهتر است برویم به سراغ تکنیک‌های کلاه سفید خودمان در ادامه با ما همراه باشید ...
ویکیپدیای فارسی را کامل کنید

همانطور که می‌دانید، ویکی‌پدیا یک دایرة‌المعارف اینترنتی است که توسط کاربران کامل می‌شود و در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید مطلب دارد. هر چند زبان انگلیسی این سایت به شدت کامل است و مطالب بسیار متنوعی در آن یافت می‌شود. اما زبان فارسی این وب‌سایت به اندازه انگلیسی آن کامل نیست و بسیاری مطالب هستند که هنوز اطلاعات آنها ناقص است. من شک ندارم که بسیاری مطالب در زمینه کاری شما هم هستند که بد نیست اگر صفحه آنها کامل شود. و این یعنی یک فرصت عالی، هم برای بالا بردن سطح اطلاعات کاربران، هم برای ساخت یک بک لینک ارزشمند در ویکی‌پدیا.

 

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید
مقالات تخصصی زمینۀ کاری شما در ویکی‌پدیای فارسی

همانطور که گفتیم، وقتی که مقاله‌ای در زمینۀ یکی از بحث‌های تخصصی کار خود منتشر کردید، بد نیست اگر به صفحه ویکی‌پدیای آن هم نگاهی بیندازید و اگر مطلبی در آن جا افتاده بود (و شما در مقالۀ خود به آن پرداخته بودید)، این صفحه ویکی‌پدیا را کامل‌تر کنید و لینک سایت خود را به عنوان منبع قرار دهید. حتی هیچ بعید نیست که صفحه‌ای برای موضوع مورد نظر شما نباشد. در این حالت می‌توانید یک صفحه جدید برای این مطلب ایجاد کنید و تمام دانسته‌های خود را در صفحۀ ویکی‌پدیا وارد کنید.

البته پیشاپیش از شما خواهش دارم و به شما هشدار می‌دهم که با مطالب و لینک‌های بی‌ربط سعی در گرفتن بک لینک از سایت ویکیپدیا نکنید. اینکار نه تنها باعث هر چه بیشتر آلوده شدن فضای اینترنت می‌شود، بلکه باعث می‌شود سایت شما نزد کسانی که این مقاله را می‌خوانند، بدنام شود. به علاوه، هر لحظه ممکن است لینک شما توسط یک کاربر دیگر (که فهمیده شما فقط قصد اسپم کردن داشته‌اید) پاک شود و زحمات شما به هدر رود.

پس فقط وقتی در ویکی‌پدیا فعالیت کنید که راجع به یک موضوع، حرفی برای گفتن دارید، از آن مطمئنید و همین حرف شما در مقاله‌ای که به عنوان منبع ذکر می‌کنید وجود دارد.

درست است که با این کار شما تنها یک لینک به صورت nofollow به دست خواهید آورد، اما خب همین کار نیز در طولانی‌مدت تاثیر خوبی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت.
لینک‌های شکسته ویکی‌پدیا را احیا کنید

نکته حرفه‌ای: بعضی مواقع هم وجود دارد که شما به صفحه ویکی‌پدیای مربوط به مقاله خود رجوع می‌کنید و متوجه می‌شوید که با وجود کامل بودن مطلب، یک لینک خراب در بین منابع وجود دارد. در این حالت (اگر مقاله شما مرتبط است) می‌توانید این لینک خراب را با آدرس مقاله خود جایگزین کنید تا هم به ویکی‌پدیا لطفی کرده باشید و هم یک بک لینک برای خود ساخته باشید.

 

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

 
مطالب قدیمی وب سایت خود را به روزرسانی کنید و دوباره منتشر نمایید
 

شاید عجیب باشد، اما بروزرسانی یک مطلب قدیمی می‌تواند در افزایش ترافیک جستجو و جذب کاربران بیشتر تاثیر زیادی داشته باشد. یک مثال از موفقیت این تکینک سئو مربوط به سایت بک لینکو است. با استفاده از این روش، وب‌سایت بک‌لینکو توانست 113% ترافیک بیشتری را به سمت مطلب خود روانه کند. یعنی بازدید آن را بیش از 2 برابرافزایش دهد. داستان از چه قرار بود؟ طبق گفته‌های این سایت، سال گذشته یک ایمیل از طرف شخصی به نام "امیل" برای مدیریت سایت ارسال شد. این شخص توانسته بود با استفاده از راهنمایی‌های سایت بک‌لینکو، رتبه اول گوگل را برای یکی از مطالب سایت خود کسب کند. سایت بک لینکو چه کرد؟ برای نوشتن داستان امیل، یکی از مطالب قبلی خود را ویرایش داد و آن را بروزرسانی کرد. شما می‌توانید مقاله اصلی را در زیر ببینید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مدیر بک‌لینکو این مطلب را ویرایش داد و در آن از این داستان موفقیت گفت. به علاوه تصاویر مختلفی از آمار و ارقام مربوط به این قضیه را هم در پست خود گنجاند. به این ترتیب توانست با صرف کمی وقت، یکی از مطالب قدیمی خود را برای گوگل و همینطور کاربران جدیدش بروزرسانی کند. البته، او به همین کار اکتفا نکرد و با استفاده از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی این موضوع را به اطلاع کاربران خود رساند. تصویر مقاله ادیت شده را می‌توانید در زیر ببینید:

نتیجه چه بود؟ آمار بازدیدکنندگان از این مطلب 111.37% افزایش یافت و از 5 هزار به 10 هزار رسید:

 

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

 

 

پس اگر شما مطلبی دارید که دارای محتوای غنی هستند و می‌خواهید آنها را با کاربران جدید خود به اشتراک بگذارید، بی‌خود شک نکنید. گرد و خاک را از روی این مطلب پاک کنید و آن را بروزرسانی نمایید، تا هم در رتبه گوگل و هم در ترافیک سایت خود تغییری ایجاد نمایید.
 

مقاله مرتبط :منظور از بازاریابی در شبکه های اجتماعی SMM چیست و چگونه است ؟

 

برای ساخت عناوین و تگ های جذاب از گوگل کمک بگیرید
 

بر کسی پوشیده نیست که عناوین و تگ های جذاب و متقاعد کننده، کلیک های بیشتری را در نتایج جستجو (یا همان SERPS) دریافت می‌کنند. و اگر یک عنوان جذاب داشته باشید که افراد بسیاری بروی آن کلیک کنند، به تدریج می‌توانید به یکی از لینک‌های برتر یک جستجو صعود کنید. حال این سوال پیش می‌آید که: چگونه می‌توان بفهمید که مردم بر روی چه چیزی کلیک می‌کنند؟

پاسخ بسیار ساده است: کلمه کلیدی مطلب خود را مشخص کنید. سپس خود این کلمه و عبارات مرتبط با آن را جستجو کنید و به نتایج (هم نتایج طبیعی و هم تبلیغات Adwords) دقت کنید. ببینید کدام نتایج در رتبه‌های اول نمایش داده می‌شوند. این همان نتایجی هستند که کاربران در این جستجو به دنبالشان هستند و بروی آنها کلیک می‌کنند. همین موضوع تا حدی در مورد تبلیغات گوگل هم صادق است. شرکت‌هایی که به طور مرتب در گوگل تبلیغ می‌کنند، تمام مدت مشغول بهینه‌سازی تبلیغ خود برای دریافت کلیک‌های بیشتر هستند. پس بعید نیست که شما بتوانید یک متن خوب را از این طریق پیدا کنید که کلیک‌های بسیاری بخورد. (البته به شرط آنکه تبلیغات یک جستجو زیاد باشد).

البته، من شکی ندارم که در جستجوهای انگلیسی (که نویسندگان آنها همیشه مشغول بهینه‌سازی و آزمایش عنوان های جدید هستند) می‌توان نتایج بهتری نسبت به جستجوهای فارسی پیدا کرد. اما همین بررسی ساده می‌تواند حتی یک فرصت باشد تا بتوانید عنوانی بهتر از سایرین پیدا کنید و گوی سبقت را از آنها بربایید.

برای مثال، فرض کنیم که شما می‌خواهید مطلبی با کلمه کلیدی glass water bottles” در وبلاگ خود منتشر نمایید. در ابتدا می‌بایست نگاهی به کلمات کلیدی تبلیغات ادوردز بیاندازید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

سعی کنید عباراتی را بیابید که با کلمه کلیدی شما همخوانی دارند و توصیف خوبی از محصول شما هستند. به عنوان مثال برای “glass water bottles” یا همان بطری آب معدنی ما عبارات زیر را داریم:

    بدون ترکیب بیسفونل (BPA-free)
    برای رفع تشنگی (Keep you hydrated)
    مدت دار (Durable)
    امکان استفادۀ دوباره (Reusable)

شما می توانید با استفاده از این عبارات کلیدی، عنوان و تگ description خود را این گونه بنویسید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همانطور که می بینید، این تگ شامل کلماتی است که تاثیر آنها اثبات شده است و کلیک‌ها را به خود جذب می‌کنند. جمله ای که در مثال می‌بینید تمام 4 عبارت موجود در بالا را دارد.
در وب سایت AllTop لینک های درجه یک پیدا کنید
 

چقدر خوب می‌شد اگر فهرستی به روز از وبلاگ‌هایی که در حوزه تجاری شما فعالیت می‌کردند وجود داشت و شما فرصت داشتن لینکی با کیفیت را در اختیار داشتید؟ خبر خوبی برایتان دارم. چنین وب سایتی وجود دارد و نام آنAllTop است.

وب سایت AllTop در واقع وب‌سایتی جدید و یک فهرست راهنما است که بهترین وبلاگ های موجود برای هر صنعت به صورت دسته بندی شده در آن قرار دارد. برای آنکه وبلاگ های موجود در حوزۀ فعالیت خود را پیدا کنید، کافیست به صفحه نخست آن بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

سپس، دسته بندی ای پیدا کنید که با موضوع وب سایت شما در ارتباط باشد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

در این مرحله، وب سایت AllTop به شما گلچینی از فهرست وبلاگ های مرتبط با کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می‌دهد:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

اکنون فهرستی از بهترین وبلاگ های مرتبط با تجارتتان در اختیار شماست. و این وبلاگنویسان دقیقاً همان افرادی هستند که شما باید با آن ها روابط خوبی را برقرار کنید.
از محتواهایی که بر روی سود متمرکز هستند استفاده کنید
 

بیاید رو راست باشیم. تولید محتوای بیشتر وب سایت ها بسیار ضعیف است.  همۀ ما تقریباً 100 مطلب راجع به "هزار فیلمی که قبل از مرگ باید دید" یا "نکات مهمی که در طراحی سایت باید دانست" را خوانده ایم یا حداقل لینک آنها را در جایی دیده ایم.


حال شما چگونه می توانید در گزینش محتوای خود بهتر از دیگران عمل کنید؟ راهکار آن ساده است. کافیست از روش گزینش محتوای متمرکز بر روی سود استفاده کنید.

گزینش محتوای متمرکز بر سود (Benefit-Focused Content Curation) شبیه به دیگر انواع گزینش و ساماندهی محتواست و فقط از یک نظر متفاوت است: گزینش محتوای متمرکز بر سود بر روی نتایجی که مخاطبان و مشتریان می خواهند تمرکز دارد.

مطمئناً می خواهید مثالی در این زمینه به شما ارائه کنیم. در زیر مثالی از مقاله ای به نام لینک سازی: راهنمای قطعی را مشاهده می کنید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

این مقاله توانست 116 هزار بازدید کننده را از طریق فروم ها، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و موتورهای جستجوگر به سمت خود جذب کند:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

ناگفته نماند که طراحی این راهنما و ارتقا آن مدیون موفقیت آن است. اما همه چیز از سازماندهی و ترتیب بندی خود محتوا شروع شد. چیزی که گزینش و ترتیب بندی این راهنما را خاص می کند این است که بر اساس سود سازماندهی شده است و نه بر اساس موضوع.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

 
لینک گرفتن از وب سایت های معتبر
 

با وجود الگوریتم های "هامینگ برد" و "پنگوئن"، راحت می توان الگوریتم پرقدرت Hilltop را که گوگل در سال 2003 از آن استفاده می کرد، از یاد برد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

علی رغم اینکه بیشتر از ده سال است که از تاریخ الگوریتم "هیل تاپ" می گذرد، این الگوریتم نقش مهمی در دستاوردهای امروزی موتورهای جستجوگر ایفا کرد. Hilltop در واقع روش سیگنال دهی برای سئو است که به گوگل اطلاع می دهد یک صفحه منبع (hub) اطلاعات است یا خیر. خب، سوال اینجاست که گوگل از کجا می فهمد کدام صفحه منبع اطلاعات است؟

پاسخ ساده است: منبع اطلاعات بودن هر صفحه از کیفیت و ارتباط موضوعی لینک های دریافتی مشخص می شوند.

اگر در این باره کمی فکر کنید، متوجه می شوید که کاملاً درست است. صفحاتی که شما از آنها بک لینک دریافت می کنید، نشان دهندۀ موضوع صفحۀ وب سایت شما هستند. و همچنین صفحاتی که به منابع مفید و مطمئن لینک شده باشند، بهتر از وب سایت هایی که تنها به صفحات خودشان لینک شده اند، بهتر عمل می کنند.

به عبارت دیگر، صفحاتی که از منابع مطمئن و مفید لینک می گیرند خود را به عنوان منبع اطلاعاتی بزرگی به گوگل معرفی می کنند. در واقع، یک تحقیق جدید نشان داد که رابطه بسیار قوی بین رتبه وب سایت در گوگل و لینک های خروجی آن وجود دارد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

نکتۀ مهم: برای هر مطلبی که منتشر می کنید، حداقل از 3 منبع مطمئن لینک های مرتبط و با کیفیت لینک بگیرید. این کار به گوگل می فهماند که وب سایت شما منبع اطلاعاتی برای Hilltop است.
 

مقاله مرتبط :روش های لینک سازی خارجی وب سایت

 
صفحات وب سایتتان درصفحه 2 یا 3 نتایج گوگل قرار دارند را تقویت کنید
 

مطمئن نیستم بتوانم به شکل دیگری این مسئله را توضیح دهیم: اگر صفحه ای از وب سایت شما در صفحۀ 2 یا 3 نتایج جستجوی گوگل قرار دارد...ممکن است که در صفحۀ 58 نیز قرار داشته باشد. خب شما چگونه می توانید این صفحات را ارتقا دهید تا به صفحۀ اول برسند؟ از یکی از محبوبترین تکنیک های سئوی تاریخ استفاده نمایید: چند لینک داخلی بر سر راهشان قرار دهید!

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

روند اجرای این کار 3 مرحله دارد:

مرحله اول: از Google Search Console برای یافتن کلمات کلیدی موجود در صفحۀ 2 و 3 نتایج جستجوی گوگل استفاده کنید. برای یافتن آنها کافیست که به حساب خود در Google Search Console وارد شوید و مسیر زیر را طی نمایید:

Search Traffic –> Search Analytics

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مطمئن شوید که گزینۀ “position” را انتخاب کرده اید. به این ترتیب شما می توانید میانگین رتبه برای هر کلمه کلیدی را مشاهده نمایید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

سپس نتایج را بر اساس موقعیت “position” مرتب سازی کنید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

بعد به دنبال کلمات کلیدی باشید که میانگین رتبه شان در گوگل بین 11 تا 30 است. اگر لینک صفحۀ شما در صفحۀ 2 یا 3 گوگل کلیک می خورد، مطمئن باشید که کلمه کلیدی ارزشمندی در آن صفحه نهفته است.

برای مثال، یکی از صفحات وب سایت Backlinko برای کلمه کلیدی SEO checklist در رتبه 12 گوگل قرار دارد. با اینکه این وب سایت در صفحۀ دوم گوگل است، ماهانه بیش از 24 کلیک و 2،792 ایمپرشن از آن کلمه کلیدی دریافت می کند:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همانطور که می بینید گوگل پیشنهاد می کند که با پرداخت 5 دلار در ماه، می توان 720 کلیک برای آن صفحه دریافت نمود.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مرحله دوم: صفحات معتبر وب سایت خود را بشناسید

شما می توانید با استفاده از ahrefs به راحتی صفحات معتبر وب سایت خود را بشناسید و آن ها را ارتقا دهید. تنها کافیست آدرس وب سایت خود را در ابزار جستجوی موجود در ahrefs وارد کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

سپس بر روی گزینۀ “Top Pages” که در منوی سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

اکنون می توانید صفحات معتبر وب سایت خود را ببینید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مرحله سوم: اکنون لینک صفحه ای که نیاز به ارتقا دارد را درون یکی از این صفحات معتبر وب سایت خود قرار دهید.
با اضافه نمودن یک کلمه به ایمیل های ارسالی خود، میزان مطالعه و پاسخ به آنها را 45% افزایش دهید
 

هنگامی که فردی یک ایمیل ناشناس دریافت می کند، دو سوال برای او پیش می آید:

    این ایمیل از طرف چه کسی ارسال شده است؟
    چه چیزی می خواهد؟

هرچه زودتر به این دو سوال پاسخ دهید، مطمئن باشید بهتر نتیجه خواهید گرفت. اما این چگونه ممکن است؟ پاسخ بسیار ساده است: از کلمه "زیرا" در چند جمله ابتدایی ایمیل خود استفاده نمایید.

چه باور کنید، چه نه! گفتن دلیل کاری تاثیر عمیقی بر روان انسان دارد. "دکتر اسکات کی" از دانشگاه ایلینوا شمالی دربارۀ اینکه آیا افرادی که در صف استفاده از دستگاه کپی هستند اجازه می دهند فردی بی اجازه از آنها جلو بزند و از دستگاه استفاده کند یا خیر، تحقیق کرد.
 

حتما بخوانید: همه چیز در مورد بک لینک (Backlink )


 

هنگامی که فرد غریبه از افراد منتظر در صف می پرسید: "آیا می توانم قبل از شما از دستگاه کپی استفاده کنم؟"، تنها 61% از افراد به او پاسخ مثبت می دادند.

اما هنگامی که فرد غریبه سوال خود را به "می توانم پیش از شما از دستگاه کپی استفاده کنم؟ چون عجله دارم" تغییر داد، 89% از افراد حاضر در صف به او پاسخ مثبت دادند.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

در واقع می توان گفت که این 45% رشد محسوب می شود! حال چرا ما شاهد چنین اختلافی هستیم؟ تحقیقات نشان می دهد که گفتن دلیل یک کار و استفاده از کلمۀ زیرا انجام آن کار را قانونی جلوه می دهد. در دنیای امروزی نیز ایمیل ها و پیغام های راه دوری که مُجاز به نظر برسند، بهتر از بقیه عمل می کنند.

کافیست به ایمیل ها و اسپم هایی که به صندوق دریافت ایمیل خودتان وارد می شوند، دقت کنید. مطمئناً اگر این ایمیل ها مجاز بودند، عملکرد بهتری داشتند.

در تصویر زیر نمونه ای از استفاده از کلمه "چون" را مشاهده می کنید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

در متن تصویر آمده است: "به شما ایمیل دادم چون مطلب آخرتان را در توئیتر دیدم و واقعاً از آن لذت بردم." فردی که این پیغام را دریافت می کند پس از خواندن چند کلمه می فهمد که چرا ایمیل دریافت کرده است. اما نکته مهمتر این است که کلمه "چون" ایمیل ارسالی را مجاز نشان می دهد.
برای Descriptionهای ویدیوهای خود در یوتیوب یک مطلب وبلاگی بنویسید
 

نیازی نیست به شما یادآوری کنم که ویدیوهای یوتیوب در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دارند. از آنجاییکه گوگل صاحب وب سایت YouTube است مطمئن باشید که از اهمیت این وب سایت تا مدت های طولانی کم نخواهد شد. اما بهترین نکته این است که:

    تکنیک ساده ای برای قرار گیری ویدیوهای شما برای کلمات کلیدی خاصی در رنک بالای گوگل وجود دارد و آن نوشتن بیش از 200 کلمه برای Description ویدیو است.

هنگامی که افراد ویدئوهای خود را در یوتیوب آپلود می کنند با بی دقتی تنها چند کلمه برای توصیف آن ویدئو می نویسند.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

این کار کاملاً اشتباه است. به یاد داشته باشید که گوگل نمی تواند ویدیوی شما را تماشا کند یا محتوای آن را گوش کند. در عوض، گوگل به عنوان و توصیفی که شما از ویدیوی خود می نویسید، اتکا می کند تا موضوع ویدیوی شما را متوجه شوند. به این ترتیب، نوشتن مطلب بیش از 200 کلمه همراه با کلمات کلیدی هدفمند باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.

برای مثال می توانید توصیف یکی از ویدیوهای وب سایت "بک لینکو" را در زیر مشاهده نمایید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

این توضیحات با کیفیت شامل 200 کلمه می شود و همین متن نگارش شده سبب می شود زمانی که در یوتیوب عبارت "Link Building" را جستجو می کنید، این ویدیو در صدر نتایج جستجو باشد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید
مهندسی معکوس صفحه ششم نتایج جستجوی گوگل
 

یک واقعیت جالب وجود دارد که نشان می دهد مهندسی معکوس صفحات 2 تا 10 گوگل فرصت لینک گیری فوق العاده ای را در اختیارتان قرار می دهد. فرصت هایی که با مهندسی معکوس صفحۀ نخست نتایج جستجو، از دست می روند.

 

ممکن است از خود بپرسید "آیا مهندسی معکوس صفحۀ ششم گوگل تاثیری در رتبه وب سایت من خواهد داشت؟". به طور خلاصه می توانیم بگوییم بله!

اینکه می گویند صفحات 3 تا 10 گوگل تنها شامل لینک های بی کیفیت می باشد، دروغ محض است. در واقع، بسیاری از نتایج موجود در صفحات میانی گوگل توسط افرادی خلاق بوجود آمده است که وب سایت های جالبی راه اندازی کرده اند اما به علت اینکه کارها بر وفق مرادشان پیش نرفته، همه چیز را رها کرده اند.

نکته اینجاست: آنها پیش از آنکه همه چیز را رها کنند و پروژه دیگری را راه اندازی کنند، مطالب و منابع بسیار خوبی را بوجود آورده اند.

از آنجاییکه این منابع اطلاعاتی با دقت نوشته نشده اند، شما می توانید به راحتی آنها را بهبود دهید و با استفاده از روش The Skyscraper لینک های آن ها را بدزید. بله، بدزدید!

برای مثال، کلمه کلیدی “weight loss tips” (نکاتی برای کاهش وزن) را در نظر بگیرید. در صفحۀ ششم صفحه ای را پیدا کردیم که لینک های بسیار خوب و معتبری در آن وجود داشت.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همانطور که در اسکرین شات می بینید، این وب سایت می تواند بسیار بهتر شود. با این حال، نگارنده مطلب به وب سایت خود اهمیت می داده است و لینک وب سایت های معتبری مانند Livestrong را درون مطلب خود گذاشته است.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مطمئناً شما نیز می توانید چنین مطلبی را در موضوع تجارت خود پیدا کنید و آن را ارتقا دهید.
در تگ عنوان خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده نمایید
 

اگر شما یکی از کلمات کلیدی خود را در تگ عنوانتان قرار دهید، سیل عظیمی از ترافیک راهی وب سایت شما خواهد شد. بگذارید توضیح دهیم: وب سایت Backlinko اخیراً مطلبی با عنوان “White Hat SEO Case Study: How To Get a #1 Ranking“ (سئوی کلاه سفید: چگونه رتبه یک گوگل را به دست آوریم؟) منتشر نمود.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

کلمه کلیدی هدفمند در تگ عنوان این مطلب، “white hat SEO” است. به این ترتیب نگارنده مطلب این عبارت را در عنوان مطلب خود قرار داده است. اما کار به اینجا ختم نشد. مطمئناً نویسنده مطلب می دانسته است که عبارت “SEO case study” نیز کلمه کلیدی معتبری است و ماهانه کلیک های بسیاری دریافت می کند.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

به این ترتیب نویسنده با قرار دادن هر دو کلمه کلیدی در عنوان، تگ عنوان طولانی بوجود آورده است:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

و به این ترتیب در طی دو هفته این مقاله برای کلمه کلیدی “SEO case study” در رتبه دوم گوگل قرار گرفت:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همانطور که انتظار می رفت، رقابت کم تری برای عبارت کلیدی “SEO case study” نسبت به عبارت کلیدی “white hat SEO” وجود دارد. به همین علت عبارت کلیدی “SEO case study” ترافیک بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری به سمت وب سایت "بک لینکو" کشانده است و از آنجاییکه این صفحه لینک های بسیاری را در خود دارد، باعث شده است که برای عبارت کلیدی “white hat SEO” نیز در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

نکته اینجاست که اگر این صفحه تنها برای عبارت کلیدی “white hat SEO” بهینه سازی می شد تا زمانیکه به صفحۀ نخست گوگل راه پیدا نمی کرد، هیچ ترافیکی وارد این وب سایت نمی شد. با استفاده از کلمه کلیدی “SEO case study” در تگ عنوان، ترافیک بسیار بالایی وارد این وب سایت شد.

نتیجه: از کلمات کلیدی در تگ عنوان خود استفاده نمایید. با این روش می توانید ترافیک زیادی را به وب سایت خود روانه کنید و در نهایت برای بیش از یک کلمه کلیدی در صفحه نخست گوگل قرار بگیرید.
ویکیپدیا را برای کلمه کلیدی و ایدۀ موضوعی هک کنید
 

آیا می خواهید از کلمات کلیدی مطلع شوید که رقبایتان حتی از وجود آنها بی خبر هستند؟ پس بهتر است دیگر از Google Keyword Planner استفاده نکنید و سراغ روش های صحیح سئو بروید. درست است که Keyword Plannerگوگل برای جستجوی ماهانه کلمات کلیدی مناسب است اما در تولید کلمات کلیدی جدید واقعاً وحشتناک است. اما چرا؟

حتما بخوانید: نحوه صحیح استفاده از تگ های عنوان ( heading ) و تاثیر آن ها در سئو سایت

 

خب، Keyword Planner به شما کلمات کلیدی شبیه به کلمه کلیدی اصلی خودتان در اختیارتان قرار میدهد. بنابراین اگر کلمه کلیدی اصلی شما عبارت "weight loss" باشد، کلمات کلیدی این چنینی دریافت خواهید کرد:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

اگر می خواهید کلمات کلیدی جدید و مرتبط با موضوع خود دریافت کنید (کلمات کلیدی که فقط بازی با کلمات نباشند)، مسلماً به ذهن یک انسان نیاز دارید. یا حتی بهتر، ذهن هزاران انسان که افکار خود را در قالب وب سایت ویکیپدیا در اختیار شما قرار داده اند. حال چگونه باید از ویکیپدیا برای یافتن کلمات کلیدی جدید استفاده کنید:

به وب سایت ویکیپدیا بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. در این مثال از کلمه کلیدی " insurance" استفاده شده است.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

سپس، قسمتی که کلمات کلیدی و موضوعات در آن قرار دارند را مشاهده نمایید. این قسمت Contents نام دارد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همچنین نوارهایی در قسمت راست یا چپ ویکیپدیا وجود دارند که کلمات کلیدی معتبری را می توان در آنها یافت.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

و همچنین لینک های داخلی:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همچنین، قسمت "مشاهده بیشتر" یا "See Also" را نیز مطالععه نمایید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

با سر زدن به یک صفحه ویکیپدیا تعداد زیادی کلمات کلیدی مرتبط و نایاب پیدا خواهید کرد که برای رتبه بندی وب سایتتان مفید هستند. اگر می خواهید ایده های بیشتری برای کلمات کلیدی به دست آورید، بر روی کلمات کلیدی کلیک نمایید. و سپس همان روند گفته شده در بالا را برای آن به کار ببرید.
 برای لینک گذاری از پست های "بهترین‌های ...." استفاده نمایید
 

از نظر ما این یکی از بهترین روش های سئو در تمام تاریخ است. اگر راجع به لینک سازی زیاد فکر می کنید، می دانید داشتن لینک های با کیفیت و مرتبط مانند داشتن پول در حساب بانکی است. چیزی که نمی دانید این است که وبلاگ نویس های مرتبط با فعالیت کاری شما این فهرست ها را در قالب مطالبی با عنوان "بهترین های ..." قرار داده اند. مطلب وبلاگی "بهترین های  ..." معمولاً شامل فهرستی از وبلاگ ها و سایت هایی مرتبط با یک صنعت یا تجارت خاص هستند. حال چگونه می توانید این مطالب "بهترین های ..." را پیدا کنید؟

می توانید از فرمول های جستجوی زیر استفاده نمایید:

    [کلمه کلیدی] وبلاگ های مرتبط
    بهترین مطالب (مقالات) [کلمه کلیدی] در سال 2016
    برترین وبلاگ های [کلمه کلیدی] + 2016
    برای مثال، ما از فرمول " fitness" وبلاگ های مرتبط استفاده کردیم:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

ما توانستیم 25 وبلاگ فوق العاده در مورد فیتنس و بدنسازی را با 10 ثانیه جستجو پیدا کنیم:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

این 25 وبلاگ مکان هایی کاملاً مناسب برای تبلیغ مطالب وبلاگ شما هستند. شما می توانید با لینک گذاری در این وبلاگ ها یا برقراری رابطه ای طولانی مدت با آنها سئوی وب سایت خود را ارتقا دهید.
منتشر کردن مطالب بیشتر از 1،800 کلمه
 

هیچ شکی وجود ندارد که محتوای طولانی خیلی بهتر از محتوای کوتاه 300 کلمه ای عمل می کند. در واقع، ما نتایج تحقیق از 1 میلیون نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد، میانگین تعداد کلمات صفحات رتبه اول گوگل 1،890 کلمه می باشد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

حال این سوال پیش می آید که چرا مطالب طولانی تر، در بازاریابی آنلاین بهتر عمل می کنند؟ اول از همه اینکه، مطالب طولانی به گوگل نشان می دهد که شما دارید اطلاعاتی مفید و تحقیق شده را در وب سایت خود منتشر می کنید. اما این تنها دلیل نیست. محتوای عمیق و مفید باعث می شود که کاربران آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

دکتر جوناه برگر از دانشگاه پنسیلوانیا متوجه شد که محتوایی که طولانی و عمیق باشد و بتواند مخاطبان را به واکنش وادارد، 30% بیشتر از دیگر مطالب به اشتراک گذاشته می شود.

همانطور که می دانید با مطلبی 300 کلمه ای نمی توان بر روی مخاطبان تاثیر گذاشت و درک عمیقی از یک موضوع به آنها داد، اما در مطلبی طولانی شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
به یاد داشته باشید اولویت با اولین لینک است
 

ما بسیاری از اوقات شاهد اشتباهی هستیم که بسیاری از افراد در سئو مرتکب می شوند:

فرض کنیم شما در وب سایت خود دو لینک قرار داده اید و هر دو لینک در یکی از صفحات شما قرار دارد. حال سوال اینجاست که گوگل به کدام یک از این لینک ها توجه بیشتری نشان می دهد؟ لینک اول؟ لینک دوم؟ یا هر دو لینک؟ طبق قانون سئو، اولویت با لینک اول است. اما چرا لینک اول مهم است؟ فرض کنید وب سایت شما نوار ناوبری مانند نوار زیر دارد:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

چون نوار ناوبری وب سایت در بالای صفحه قرار دارد، گوگل در ابتدا آن لینک ها را شناسایی می کند. در اینجاست که مسائل کمی پیچیده تر می شود:

فرض کنیم که شما در یکی از مطالب وبلاگ خود طرز تهیه یک غذا را لینک کرده اید و عبارت لینک شده، عبارت " healthy recipes" می باشد.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

متاسفانه، متن لینک healthy recipes توسط گوگل بزرگ نادیده گرفته می شود. گوگل تنها متن لینک هایی را که اول ببیند، شناسایی و ثبت می کند.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

نکتۀ مهم: برای لینک های نوار ناوبری وب سایت خود از کلمات کلیدی غنی و پر کاربرد استفاده نمایید چرا که همان طور که در بالا دیدیم، گوگل تنها به لینک هایی که در ابتدا می بیند اهمیت می دهد.
کلمات کلیدی خود را بسازید
 

این یکی از بهترین روش های سئو است که بسیاری از شما تا به حال آن را نشنیده اید: "برای کلمات کلیدی که خودتان ساخته اید، همیشه در رتبه یک گوگل قرار خواهید گرفت". ما درباره چه چیزی صحبت می کنیم؟ هنگامی که شما چیز جدیدی را خلق می کنید، مانند یک برند، محصول یا حتی یک سیستم، شما تنها شخصی هستید که آن عبارت یا محصول را بهینه سازی می کنید. به هر حال شما آن را خلق کرده اید. در صورتی که این محصول شما معروف شود، شما ناگهان خود را در صدر نتایج جستجو برای کلمات کلیدی ابداعی خود خواهید دید. بگذارید یک مثال را برای شما نام ببریم:

چند ماه پیش، وب سایت "بک لینکو" مطلبی با عنوان " Link Building Case Study: How I Increased My Search Traffic by 110% in 14 Days" (تحقیقی دربارۀ لینک سازی: چگونه ترافیک وب سایت خود را طی 14 روز تا 110% افزایش دهیم) منتشر کرد.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد بک لینک (Backlink )

 

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

اگر دقت کنیم متوجه می شویم نویسندۀ مطلب می توانست، مقاله خود را برای کلمه کلیدی “link building strategy” بهینه سازی کند. اما در عوض، آنها کلمه کلیدی خود را به وجود آورده اند: " The Skyscraper Technique". و امروزه با استفاده از همین ایجاد کلمه کلیدی اختصاصی، ترافیک قابل توجهی وارد وب سایتشان می شود.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

شما چگونه می توانید چنین کاری را در مورد تجارت خود انجام دهید؟ دفعۀ بعدی که می خواهید دربارۀ یکی از روش های ابداعی خود مطلبی را بنویسید، حتماً آن را نام گذاری کنید.
کلمات کلیدی ناشناخته را کشف کنید
 

اگر شما نیز مدتی است در سئو فعالیت می کنید، مطمئناً می دانید ابزار کلمه کلیدی به اندازه کلمه کلیدی اصلی اهمیت دارند. به عبارت دیگر، اگر شما از همان کلمه کلیدی اصلی که رقبایتان استفاده می کنند، استفاده کنید، کلمات کلیدی شما با کلمات کلیدی رقبایتان یکسان خواهد شد. خوشبختانه، ابزاری کوچک و ناشناخته ای وجود دارد که می تواند شما را در این زمینه یاری دهد: وب سایت SeedKeywords.com

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

نحوۀ استفاده:

ابتدا به وب سایت Seed Keywords بروید و برای خود یک سناریو ایجاد کنید (سناریو در واقع همان چیزی است که مخاطبان برای یافتن تجارت آنلاین شما از آن استفاده می کنند).

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

برای این کار کافیست بر روی دکمه "create my scenario" کلیک کنید تا لینک مخصوصی به شما داده شود.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

این لینک را برای دوستان، همکاران، خانواده و برخی از مشتریان خود بفرستید و ببینید که از چه کلمات کلیدی استفاده  می کنند:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

به این ترتیب شما فهرستی از کلمات کلیدی بسیار نایابی را در دسترس خواهید داشت که می توانید آنها را در Google Keyword Planner وارد نمایید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

حال زمان آشنایی با یک تکنیک سئوی دیگر است...
برای به اشتراک گذاری لینک مطالب خود از متخصصان کمک بگیرید
 

ممکن است شما نیز چند Expert Roundup دیده باشید – مطالب وبلاگی که ایده ها و افکار عده ای متخصص را جمع بندی می کنند – که اخیراً سر و صدای بسیاری به پا کرده اند.
 

حتما بخوانید: اشتراک گذاری محتوا و نقش آن در رونق کسب و کار

 

به عنوان مثال، در زیر می توانید Roundupهای مهم از صنایع مختلفی که عملکرد بسیار خوبی داشته اند را مشاهده نمایید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مطلب توسعۀ وب با 580 به اشتراک گذاری

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مطلبی جمع بندی شده درباره خوانندگی با 765 به اشتراک گذاری

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مطلبی اجتماعی با 911 به اشتراک گذاری

احتمالاً تا الان با این مبحث آشنا شده اید. این نوع مقالات جمع بندی به چند دلیل در شرایط ایده آل قرار دارند. کمی راجع به این مقالات فکر کنید. متخصصانی که از ایده های آنها در مقالات خود استفاده کرده اید، به طور طبیعی می خواهند مقالۀ شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

به این معنی که اگر شما از چهره های سرشناس و کاربلد در مقالات خود استفاده کنید، طی چند دقیقه ترافیک بالایی به وب سایت شما روانه می شود و مطلب شما در شبکه های مختلفی به اشتراک گذاشته می شود. شما هم می توانید چنین مقالاتی را منتشر کنید:

مرحلۀ اول: وبلاگ ها و وب سایت های برتر در زمینه کاری خود را جمع آوری کنید. (روش پیدا کردن این نوع وبلاگ ها را در بالا برایتان توضیح دادیم). مانند جدول زیر نام وبلاگ، اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی آن ها را در یک فایل جدول بندی کنید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مرحلۀ دوم: دربارۀ موضوعی در زمینه کاری خود که متخصصان مقالاتی را درباره آنها نوشته اند، مطلبی تهیه کنید.

نکتۀ حرفه ای: موضوعی را انتخاب کنید که مخاطبان شما با آن مشکل دارند و به دنبال راه حلی برای آن هستند.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

صدها عوامل از قیمت گرفته تا امنیت در خرید یک اتومبیل تاثیر دارند. این موضوعی است که گروه زیادی از متخصصان می توانند درباره اش نظر بدهند.

مرحلۀ سوم: برای متخصصانی که از مطالبشان در مقاله خود استفاده کرده اید، ایمیل ارسال کنید. به خاطر داشته باشید  امکان دارد متخصصانی که برایشان ایمیل ارسال می کنید، مشغلۀ کاری فراوان داشته باشند. پس روند ارسال پاسخ را برایشان آسان کنید.

در زیر قالب یک ایمیل برای مطلب جمع بندی خودرو را مشاهده می کنید:

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

مرحلۀ چهارم: مطلب جمع بندی خود را منتشر کنید و با ارسال یک ایمیل متخصصان و همکارانتان را از انتشار آن آگاه سازید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

و آمار بالای بازدیدکنندگان وب سایت خود را زیر نظر بگیرید.
با استفاده از وب سایت Flippa فرصت لینک سازی در زمینه کاری خود را به دست آورید
 

هیچ شکی نیست که گوگل برای ارتباط موضوعی لینک ها و وب سایت ها ارزش بسیاری قائل است، اما شما چگونه می توانید در وب سایت هایی مرتبط با فعالیت خود لینک سازی کنید؟ چگونه می توانید این وب سایت ها را پیدا کنید؟ پاسخ آسان است: Flippa.com

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

در واقع می توان گفت، فلیپا مانند eBay برای وب سایت ها عمل می کند و یکی از بهترین مکان ها در اینترنت و برای یافتن فرصت های لینک گذاری است. اما چرا؟

زیرا تمام افرادی که وب سایت خود را به Flippa می فروشند، تمام جزئیات ساخت وب سایت خود را نیز در اختیار آنها قرار می دهند. این به این معنی است که آنها معمولاً کلمات کلیدی، استراتژی محتوا و البته منابع لینک خود را نیز در اختیار شما قرار می دهند. می توان گفت که فلیپا مانند یک نقشه بازاریابی قابل دانلود است.

اما چگونه باید از Flippa استفاده کنیم:

در ابتدا به وب سایت Flippa بروید و مسیر زیر را طی نمایید:

Websites –>All

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

در مرحلۀ بعد، کلمه کلیدی که فعالیت وب سایت شما را تعریف می کند را بنویسید (در این مثال از کلمه Travel استفاده شده است).

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

همچنین بهتر است شما تعداد کاربران هر ماه را 500 نفر در نظر بگیرید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

حال می توانید نتیجه را مشاهده کنید.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

صاحب این وب سایت فهرستی از وب سایت هایی که در آنها لینک گذاری کرده است را داده است.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

نکته اینجاست صاحب این وب سایت نه تنها به شما می گوید از چه وب سایت هایی لینک گرفته است، بلکه به شما می گوید که چگونه آنها را به دست آورده است.

۲۰ تکنیک فوق العاده سئو کلاه سفید

بیشتر فروشندگان وب سایت در Flippa از همین روش معرفی استفاده می کنند. حال شما می دانید که آنها لینک های خود را از طریق روابط عمومی بالای خود به دست آورده اند. این به این معنی است که وبلاگ نویس ها و خبرنگارانی وجود دارند که حاضرند با شما تبادل لینک کنند.

آیا نظری دربارۀ این مقاله دارید؟ آیا ما نکته ای را فراموش کرده ایم؟ خوشحال می شویم از دیدگاه های شما عزیزان برای بهتر شدن وب سایت خود استفاده کنیم. اگر سوال خاصی در زمینه بازاریابی دیجیتال دارید حتماً آن را با ما درمیان بگذارید.

منبع:نوین