سئو چیست؟

در این مطلب میخواهیم به شرح سئو بپردازیم؛که اصلاً سئو چیست و Seo در کجاها مورد استفاده قرار میگیرد ، چه کسانی از سئو استفاده میکنند و...

سئو (Seo) که مخفف کلمه "search engine optimization" میباشد که در فارسی به معنای "بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو " هست .

سئو چیست؟

تاریخچه سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند.
هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتایج جستجو توسط کاربران می‌باشد. تاریخچه سئو به دهه 1990 بر می‌گردد. زمانی که موتورهای جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند.
در آن زمان محبوب‎ترین موتورهای جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista و Yahoo، اما با توسعه فناوری، موتور جستجوهای جدیدتری وارد بازار اینترنت شد که از پارام��رهای پیچیده‎تری استفاده می‌کردند.

منبع : www.webcade.ir

دلایل استفاده از سئو

شاید برای شما هم سوال شده باشد که ما چرا باید اصلاً سایت یا وبلاگ خودمونو سئو کنیم که در زیر آن ها را قرار میدهیم :

  • افزایش ترافیک و بازدید
  • معرفی بهتر سایت شما
  • افزایش فروش و سود
  • و...

دلایل استفاده از سئو

اهمیت موتور های جست و جو در سئو

یکی از فاکتور های اصلی موفقیت یک سایت ، بازدید کننده هاش هستند !!! طی گزارش و آمار های منتشر شده 85% بازدید وب سایت ها از طریق موتور های جست و جو انجام میپذیرد .

کاربرانی که از طریق موتور های جست و جو وارد سایت میشوند هم بسیار هدفمند هستند و هم بیشترین بازدهی را برای سایت شما نیز دارند .

اهمیت موتور های جست و جو

همانطور که در تصویر بالا میبنید ، گوگل بیشترین تعداد جست و جو را نسبت به موتور های جست و جو دیگر مانند یاهو و بینگ دارد.

دسته بندی سئو

سئو به دو دسته تقسیم میشود :

  • On Page SEO

  • OFF Page SEO

    on page seo

هر بهینه سازی که روی صفحات داخلی سایت انجام میشود تا باعث بهبود نتایج در موتور های جست و جو شود را "on page seo" یا "سئو داخلی" میگوییم.

       

        off page seo

بر خلاف on page seo هر عملی که بیرون از وب سایت مانند لینک سازی در سایت های دیگر را off page seo میگوییم.

سئو داخلی و خارجی

سئو کلاه سیاه

به روش و تکنیک های غیر اصولی در سئو ، که از دید موتور های جست و جو غیر قانونی هستند را سئو کلاه سیاه میگوییم .

کلمه سیاه در فضای مجازی و یا اینترنت به اشخاصی اطلاق میگردد که دست به اقدامات غیر قانونی میزنند مانند هکر ها ، کاربران دیپ وب و...

سئو کلاه سفید

انجام سئو سایت به روش های قانونی و اصولی ، سئو کلاه سفید اطلاق میگردد.سئو کلاه سفید از دید موتور های جست و جو کاملاً قانونی بوده و مشکلی بین آن ها نیست اما این روش نیازمند صبر و حوصله بالا میباشد زیرا بسیار دیرتر از روش های کلاه سیاه جواب خواهد داد.

سئو کلاه سیاه و سفید

در آخر امیدواریم با مفهوم سئو و روش های آن آشنا شده باشید ... در پایان میخواهیم مطلبی مفید را به شما معرفی کنیم "اصطلاحات رایج سئو" که خالی از لطف نیست نگاهی به آن بیندازید.

search engine optimization