بهترین شرکت ارائه دهنده هاست لینوکس کدام است؟

همانطور که میدانید شرکت های زیادی در حال فعالیت هستند که کاربران میتوانند از آن ها هاست ، سرور ، دامنه و... تهیه نمایند اما این پایان کار نیست بلکه باید دید پس از خرید چه میشود آیا سرویس درخواستی کیفیت و آپتایم خوبی دارد ؟؟

آیا شرکت مذکور میتواند پشتیبانی به موقع و موثر به ثمر را انجام دهد ؟؟

1- هاست دی ال | Hostdl.com

به جرات می توان گفت هاست دی ال یکی از بهترین هاستینگ های ایران است. مخصوص افراد حرفه ای و سایت های پرترافیک و سنگین که نیاز به حجم و ترافیک بالا هم دارند . برای من هم در ابتدا خیلی عجیب بود که چطور ممکن هاستی که سفارشش با تیکت انجام میشه یکی از بهترین هاستینگ های ایران هست.

مشتریان این هاستینگ را می توانید با مراجعه به سایتش مشاهده کنید. این شرکت میزبانی وبسایت های بزرگی مثل دانلود ها، آسان دانلود، رزبلاگ، سافت 98 و بسیاری از سایت های پرترافیک دیگر را بدست گرفته است.

 

2- هاست ایران

آدرس این سایت hostiran.net می باشد هاست اشتراکی خوبی هستش و قیمتش بسیار بالاست اما می دونم که کیفیتش هم بهتره و مزیت اصلیش هم اینه سرور هاش داخل ایرانه و برا همین یکم هم گرون هستش . چند تا از دوستانم هم از قیمتاش راضی نبودن و گفتن خیلی گرون میده.

از مشتریان این سایت می توان به آپارات، پی سی دانلود،  میهن بلاگ اشاره کرد.

 

3- برتینا همان phtco

برتینا یک هاستینگ قدیمی، معتبر و شناخته شده است. آدرس این سایت bertina.ir همین الان که دارم این مطلبو می نویسم ، سایت خودم رو سرور هاشون هستش ، در عرض 4 سالی که باهاشون کار کردم ،خیلی راضی ام البته هنوز هم سایت های بسیاری از مشتریانم رو بر روی برتینا میزبانی کرده ام. واقعا حرف نداره قیمت هاش شاید در نگاه اول کمی بالا به نظر برسد اما اصلا این گونه نیست و باتوجه به کیفیت و پشتیبانی سرویس هاشون واقعا مناسب است. کنترل پنل هاست های لینوکسی برتینا CPanel است.

برتینا علاوه بر میزبانی دامنه خدمات دیگری مانند تبلیغات گوگل Adwords، گواهینامه SSL و… را نیز ارائه می کند.

 

4- میزبان فا

شرکت هاست های وردپرس میزبان فا واقعا فوق العاده هستند و از امکانات خیلی خوبی برخوردار هستند. آدرس این سایت mizbanfa.net است. الان حدود 2 سالی هست که از هاست های وردپرس این شرکت برای مشتریامون استفاده می کنیم و تا به حال به هیج مشکلی بر نخوردیم.

یکی از ویژگی های خوب شرکت میزبان فا ارائه هاست های رایگان 30 روزه برای تست است. البته شرایطی هم دارد و برای هر وبسایتی نمی توانید درخواست هاست رایگان 30 روزه کنید.

5- پارس پک

نزدیک به 1 سال با این هاستینگ کار کردم و هنوز هم بسیاری از دوستانم از این هاستینگ استفاده می کنند و رضایت کامل دارند. این میزبان اولین ارائه دهنده خدمات رایانش ابری در ایران می باشد. قیمت های آن نیز بسیار مناسب است. برای شروع میزبان بسیار خوبی است. من فکر میکنم تنها مشکلشاین است که کنترل پنل هاستش Direct Admin می باشد.

نکات مهم از نگاه مشتریان :

 فضای میزبانی (Disc space)

 در واقع مقدار فضایی که از یک سرور برای وب سایت شما در نظر گرفته می‌شود، یعنی میزان فضایی که شما اجازه دارید فایل‌های وب سایت خود را روی‌ سرور بارگذاری کنید. برخی از شرکت‌های هاستینگ در برخی از سرویس‌های شان فضای میزبانی را نامحدود ارائه می‌دهند که این مورد یک مزیت رقابتی برای آن شرکت می شود در نتیجه باعث افزایش مشتریان خواهد شد.

 پهنای باند (Bandwidth)

پهنای باند چیزی شبیه به مفهوم حجم اینترنت است. در واقع تعداد بازدیدی که ماهانه از یک وب سایت انجام می‌شود. یا تعداد فایل‌هایی که دانلود می‌شود. توسط پهنای باند محدود می‌شود. به عبارتی هر چقدر سرویس‌ هاست بالاتری تهیه کنید. میزان پهنای باند شما طبیعتاً افزایش پیدا می‌کند. برخی از شرکت های هاستینگ ایرانی پهنای باند نامحدود نیز ارائه می کنند. برای خرید هاست خوب حتما به این مورد توجه کنید.

 اد آن دامین (Addon Domain)

بسیاری از سرویس‌های هاستینگ به شما اجازه می‌دهند یک یا چند سایت دیگر را با دامنه‌های متفاوت را بر روی یک‌هاست پیاده سازی کنید. به این امکان اصطلاحا Addon Domain می گویند.

 پارک دامین (Park Domain)

مفهوم پارک دامین یعنی اینکه یک سایت با یک محتوا توسط چندین دامنه متفاوت بارگذاری شود. به عبارتی با تایپ دامنه‌های متفاوت فقط یک سایت بالا بیاید. اما از آنجایی که پارک دامین برای سئوی یک وب سایت مضر است. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان از پارک دامین استفاده نکنید.

 ساب دامین (Sub Domain)

 برخی از وب سایت‌ها برای برخی از اهداف استراتژیک خود، زیر دامنه‌هایی را برای سایت خود تخصیص می‌دهند. فرض کنید یک وب سایت با دامنه example.com داریم. اگر بخواهیم برای این سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم و ترجیح دهیم دامنه فروشگاه یک زیر دامنه از دامنه اصلی به صورت shop.example.com باشد. در این صورت ما از مفهوم ساب دامین استفاده کرده‌ایم.

 دیتابیس (Database)

 معنی لغوی دیتابیس، پایگاه داده است. عموم سایت‌های پویا مانند سایت‌های وردپرسی از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های نفوذ هکرها به سایت‌ها حمله به دیتابیس یک وب سایت از طریق هاست است.

کنترل پنل مدیریت (Control Panel)

ارتباط بین صاحب وب سایت و هاست از طریق کنترل پنل صورت می‌‌پذیرد. مدیر وب سایت می‌تواند تغییراتی چون مدیریت ایمیل‌ها، ساخت دیتابیس، مدیریت فایل‌ها و … را از طریق کنترل پنل مدیریت انجام دهد. کنترل پنل مدیریت‌ هاست دو گونه است: سی پنل و دایرکت ادمین

طی نظر سنجی که بین کاربران اهل فن در یک کانال تلگرامی دیدم ، شما هم میتوانید نتیجه را به صورت عکس مشاهده فرمائید .

نتیجه گیری

حالا که به پایان مقاله‌ی خود رسیدیم، قطعا بر شما پوشیده نیست که اهمیت انتخاب هاست مناسب تا چه اندازه زیاد است و سرنوشت سایت و حتی کسب و کار شما عجیب به این انتخاب گره خورده است. برای انتخاب یک هاست مناسب بهتر است از یک متخصص یا شرکت‌های هاستینگ معتبر کمک بگیرید. 
ولی اگر خودتان قصد خرید هاست دارید ابتدا با اصطلاحات فنی و پیش‌نیازهای آن آشنا شوید و سپس با مشخص کردن خواسته‌ها و میزان بودجه، نقاط ضعف و قوت 10 هاست برتر ایران را بررسی کرده و یکی را انتخاب کنید.
 

شما می توانید باتوجه به نیاز و جیب خودتان یکی از هاستینگ های معتبر بالا را انتخاب کنید. این ها فقط نظرات شخصی من بود. هر هاستینگ ویژگی منحصر بفرد خودش رو دارد. البته شاید هاستینگ های محبوب تری هم باشند من فقط تجربه چند ساله خودم رو گفتم.

خیلی خوشحال میشم دوستان تجربیاتشون رو در قسمت نظرات عنوان کنند.

اما