شاید شما هم مانند خیلی های دیگر کلماتی همانند "رپرتاژ "رپورتاژ" "ریپورتاژ" "رپورتاج" و از این دسته از کلمات را شنیده باشید ؛ اما قبل از هر چیز باید بهتون بگم تلفظ و املای صحیح این کلمه "رپرتاژ" هست.
شاید شما فقط اسم این کلمه را شنیده باشید و اما معنی واقعی آن را نمیدانید و نمیدانید اصلاً به چه کاری می آید ؛ در این پست به شما تعریف رپورتاژ به همراه نمونه هایی از آن را بیان خواهیم کرد.
رپورتاژ چیست ؟
رپورتاژ یعنی معرفی کسب و کار ، تجارت و یا خدماتی که شما انجام میدهید را در قالب یک مطلب با درج متن با کیفیت به همراه تصاویر و لینک دهی مناسب در وبسایتی با شرایط عالی به انتشار آن بپردازید و برای همیشه این مطلب در آن وب سایت بماند و حذف نشود.
چرا رپورتاژ ؟
- رپورتاژ پایدار و همیشگی است
- نمایش رپورتاژ در جست و جو ها ی گوگل
- کلمه لینک شده به سایت شما
- قانونی بودن از نظر گوگل
- هزینه کم تر و بازدهی بیشتر
- اعتبار بخشی
نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب
برای نوشتن یک رپورتاژ خوب باید به نکاتی توجه کرد که در زیر آن ها را شرح میدهیم :
یک رپورتاژ قوی باید عنوان مناسب و جذاب داشته باشد.تا حدقل کاربر بتواند بر روی این مطلب کلیک نماید! پس شما ابتدا به دنبال یک عنوان و تیتر مناسب و جذاب باشید.
مطالبتان نباید خسته کننده باشد.مطالب و انتخاب نوع کلمات باید همانند تیتر جذاب باشد و نباید باعث خسته شدن کاربر شود ؛ باید طوری باشد تا کاربر تمام رپورتاژ را بخواند و در ذهن کاربر باقی بماند.
سومین نکته ای که باید بهتون بگم ، در رپورتاژ به صورت مخفیانه و عاقلانه ای باید به سایت خودتان لینک دهید که هم کاربر احساس تبلیغ مستقیم نکند و هم خود را به عنوان یک منبع کارا و مفید معرفی خواهید کرد.
برای جذب کردن نوشتن سعی کنید به از تصاویر با حجم کم و کیفیت بالا و مرتبط با موضوع استفاده کنید.
مناسب ترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی
- سایت های دارای PA , DA بالا
- سایت های محبوب و معروف
- سایت هایی با سئوی بالا
سخن پایانی
امیدوارم این مطلب به درد شما خورده باشه و بتوانید رپورتاژ خود را به سرعت و اصول دقیق نگارش کنید.